2011. január 12., szerda

Kandalló épités otthon sajátkezüleg

Teljes ház átalakításban és felújításban vagyok.
Interneten keresgélve bukkantam rá az Edilkamin IDRO 50 -es vizteres kandalló betétre.
Gondoltam miért is ne lehetne a nappalink dísze és a fűttésünk gáz spórolásának megoldására egy ilyen kandalló.
Elég lassan fog készülni mer mint említettem ház átalakítás is zajlik egy-időben. 
Kandalló helyét kitűztem már. Egy elég központi helyen lesz. A nappali jobbról, étkező balról és konyha kicsit a háta mögött. Ez egy egybefüggő nagy tér és mondhatnám hogy a kandalló a helység közepén lesz.
Így fog kinézni amikor elkészül:


Először 20cm vastag vasbeton tálcát készítettem amin az egész állni fog.
Majd a lábat falaztam betonblokkból. 30cm magasságban.


Szellőzést a hátsó helységből vezettem át.
Elkészítettem az ülőke részt 10cm vastag Ytong blokból.


A burkolat sárgás-barnás díszítő téglából készült. 2cm vastag amit flexibilis ragasztóval raktam fel 1cm fugával. Lefedés természetes kő lap lesz.


Közben a hátsó helységben a kémény is készülőben. Schiedel dupla kürtős kémény szellőzővel. 20cm átmérőjű a kandallónak és 14cm-es a gázkazánnak.










Mi nem alkalmazzuk a gyári kit szettet, mert olcsóbban ki lehet jönni ha külön vásárolom meg a hozzávaló anyagokat.

Elkészült az ülőke fugázása. :-)



Most egy kis technikai szünet van mert várnom kell a szerelőre aki ráköti a meglévő rendszerre.
Hamarosan folyt.köv.... 2011 január 12.


Kicsit elhúzodott a folytatás :-(
Mostanra elkészült a rendszerre rákötés és beüzemelés.
Nagyon szuperül működik a kandalló.
Három szivattyú van amiket egy elektonika vezérel.
12 radiátor és kb. 40m2 padlófűtés van rákötve.


Elkészült az ülőke és a két oldalfal.


Saját kezüleg gravíroztam, faragtam a "Magyra Népmesék" szimbólumot.
Majd a kupolán is hasonló minta lesz csak nagyobb terjedelemben.
Hamarosan megint folyt köv... 2011 november 02.




Egy picit megint haladtam a kandallóval.

A párkány és a kupola is kész. Burkolásra vár.



Párkányon természetes kő burkolat lesz. Olyan mint az ülőkén.
A kupola mergel borítást kap, felcsiszolva, gravírozva.  2012 március 11.



21 megjegyzés:

  1. Irigyellek a készülékért és a kiváló szakmai kivitelezésért.Sok sikert a további folytatáshoz, várom az ujabb fotókat és kommentárokat.
    Üdv. bocika10.
    Hali.

    VálaszTörlés
  2. Még közel sincs kész és sajnos egyenlőre áll az építkezés.
    Ahogy haladok rakom fel az új képeket.

    VálaszTörlés
  3. Azt szeretném kérdezni, hogy a leghátsó faltól, amelyik elé építed a kandallót, a legelső tégláig mennyi a távolság? Magyarul a fal síkjától mennyire nyúlik ki az egész építmény? Illetve szerinted mennyire lehetne lecsökkenteni ezt a távolságot?
    Köszönöm!
    Üdv!

    VálaszTörlés
  4. Szia,

    A fal síktól 90 cm-re nyúlik ki a lábazati rész.
    A kandalló előtt pedig van 20 cm párkány, amit tudsz csökkenteni akár 10-15 cm-rel. De szerintem úgy nem néz ki jól ha csak egy keskeny párkány van az ajtó előtt és a hamuzásnál vagy megrakásnál a szemét a földön landol ami nem minden esetben szerencsés.

    VálaszTörlés
  5. Szia, hogy oldottad meg a szellözést itt a égéshez szükséges levegöre gondolok mert én a fal túlodalán lévö garázsból akarom odavezetni mert a nappali oxigenjét nem akarom elhasználni.Ahol a nappaliból használják úgy láttam és éreztem az oxigénhiány levertséget fáradság érzést okoz. üdv és köszi

    VálaszTörlés
  6. Szia, én is a fal túloldalán lévő mosókonyhából vezettem át egy 110-es alumínium csövet ami a kandalló alá nyúlik be. Onnan kapja a szükséges levegőt.
    Nálam tökéletesen működik a dolog. A második képen láthatsz egy részletet a csőből.

    VálaszTörlés
  7. Szia.
    Olvasom , hogy 12 radiátor és 40nm padlófűtés van rákötve a rendszere. Megkérdezhetem esetleg,hogy hány nm-rt fűtesz és ,hogy menyire tudja
    ezt a rendszer kiszolgálni , mert én önálló rendszerként szeretném használni .
    Nekem csak max. 8 radiátor lenne rákötve .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia,
      Alsó szinten 90m2. Abból 40m2-en van padlófűtés és 7 radiátor.
      Emeleten 56m2 5 radiátorral. Nálam gázkazán is rá van kötve a rendszerre, de az csak éjjel üzemel amikor szükséges. Nagyon meg vagyok vele elégedve. kellemes meleget tud csinálni a készülék.

      Törlés
  8. Szia!
    A párkányt és a burkolatot hol lehet beszerezni, jól néz ki!
    Hasonlót szeretnék én is.
    Előre is köszi!
    Üdv: István

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia István,
      Pontosan melyik burkolatra gondolsz?
      A párkány az természetes kő (gránit).
      A tégla burkolatot azt bármilyen építőanyag kereskedőnél beszerezheted.
      A sárga kő burkolat is terméskő. Azt nehezen tudod beszerezni, de megoldható más anyagból is. Pl. ytong blokkból és színre fested.
      Üdv.

      Törlés
  9. Úgy látom,hogy tökéletes -lessz

    VálaszTörlés
  10. Tiszteletem,
    Azt szeretném kérdezni, hogy a kandalló mögött lévő fal, illetve a kandalló oldalát határoló falak és a tűztér közé szükség volt-e valamilyen szigetelésre, ha igen milyenre, és ha nem, akkor mennyire kell szerinted tartani attól, hogy a tűztérrel érintkező falak átmelegednek?

    nagyon köszönöm előre is
    üdv
    Tamás

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tisztelt Tamás,

      Én nem szigeteltem semmivel és egyáltalán nem melegednek a falak. Mondhatom, hogy hidegek kívülről. Arra kell figyelni, hogy a falak ne érintkezzenek a kandallóval.
      A hátsó fal nálam kb. 10 cm-re van a kandallótól. Az oldalsó falak is kb. 12-15 cm-re. Az ajtó melletti falrészek pedig nem érnek hozzá a lemezhez. Minimum 0-5 cm el kell hagyni, de 1 cm a jobb. A melegedés és a tágulás végett.. Egyedül ami melegszik az a kupola, de az egyértelmű. Tűzálló 2 cm-es burkolólap van nekem ami majd késöbb kapja meg a burkolatot. Remélem tudtam segíteni.

      Üdvözlettel,
      Szabolcs

      Törlés
    2. Amit elfelejtettem írni, hogy a csöveket ami a fal és a kandalló között van azt érdemes leszigetelni közeggyapottal.

      Törlés
  11. Tisztelt Szabolcs!
    Nekünk egy IDRO 50 -sünk van és az a gondunk, hogy a beépített pillangószelep valamiért nem mindig működik, szerinted mi lehet a baj vele. Ezért elég gyakran rárakásnál kifüstöl, meg az üveget is szinte naponta tisztítani kell, mert kormolódik. Kb egy hónapja tüzelünk benne,de még begyújtáskor mindig van szaga, ez természetes? Neked voltak ilyen tapasztalataid? Megköszönöm, ha válaszolsz rá!
    Üdv: Ágostonné

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tisztelt Hölgyem,

      Természetesen nálam is előfordul, hogy néha kifüstöl. Ennek az oka ahogy írta a pillangószelep nem nyit ki mindig. A korom lerakodik rá és akad. Időnként begyújtás előtt meg kell mozgatni hogy könnyen mozogjon. Én még azzal is védekezem, hogy amikor megrakom először csak résnyire nyitom meg az ajtót. Így nagyobb huzatot kap és a füst a kéményen távozik nem pedig a nappaliba. Az üveg nekem is kormolódik. Nagy felület és nem tud leégni róla rendesen a korom. Én hetente-kéthetente tisztítom. Meg a fától is függ. Némelyik fa fajta elég jól kormol. A szag majd idővel eltávozik. Nálam is így volt az elején. Sajnos az új dolgoknak kiégetés előtt mindig szaga van.

      Üdv: Szabolcs

      Törlés
  12. Szép munka,látszik a precíz kivitelezés gratulálok.
    Üdv:Péter

    VálaszTörlés
  13. Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Igyekeztem mindent kihozni belőle. :-)

      Törlés